Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

J*vla klantarsel!!

Av Lena - 13 augusti 2010 21:08

Så kunde Janne ha sagt när jag ringde och sa att jag backat in i muren....!

Men det gjorde han inte...han är för snäll för det...men jag hoppas han tänkte det iaf för han var tyst ovanligt länge innan han sa något! Vilken klassiskt kärringtabbe!!  Tycker jag själv alltså!

Sen har Janne en förmåga att förstora saker och ting så jag visste inte riktigt hur jag skulle påbörja bekännelsen.

Tänkte på olika alternativ som att börja med att påminna honom om när han två år i rad nonchalerat första halkan och gett sig ut med sommardäck för att 10 m från vår utfart hamna i diket!

Båda gångerna frågade killarna som körde bärgningsbilarna: Vilken adress har du? Janne svarar: Fagerbovägen 9. Ok, sa killen, var någonstans finns bilen? Janne svarar: Fagerbovägen 9! DET är klantigt om något!!  

Ett alternativ var att nämna de jubelidioter man kan se på olika inspelade tabbar där folk river hela garage när de ska backa in eller ut...

Eller kanske skulle jag MMS:a bilder på bilen och muren innan jag ringde...?


Äh, jag ringde Janne och sa helt sonika att jag backat in i muren! 


    

Ingen större skada skedd iofs! Men det gamla invanda rattutslaget ut från parkeringen funkade inte nu när nya muren stod i vägen och hade jag haft "min" vanliga bil hade det aldrig hänt för den varnar när man backar för nära något.

Bara det är pinsamt...att man blivit så jävla bortskämd och därmed lite nonchalant för att man är van att förlita sig på datorer och teknik!  Var tog back -och sidospeglarna vägen? Skäms!! Och det gör jag också....  


Nej...nu ska jag fortsätta packa inför Ölandsveckan, jag och Norma åker imorgon vid lunch. Jag ska gå en grundkurs i Vedic Art som jag velat göra i många år och i år blir det av. Ska bli spännande och se...:-) Lite info för er som just nu ser ut som frågetecken! Iofs kanske ni inte blir klokare av att läsa om det, haha! http://www.vedicart.net/omvedicart/intro


  


Jag återkommer om en vecka med rapport och bilder från Öland!


 
 
Anna Trolle

Anna Trolle

14 augusti 2010 01:52

Åh så synd med bilen men spännande med Öland, kan vi höras på luren snart...det var sååå länge sedan nu.

Kram

http://www.trollfamiljen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 19 oktober 2010 09:44

Helgen som var tillbringade vi hos kennelmamma Linda i Säffle och som vanligt åkte man hem med vemod över att de trevliga dagarna gick alltför fort MEN också en känsla av stor glädje över att ha valt en uppfödare som är så engagerad i sina valpköpare...

Av Lena - 11 augusti 2010 09:45

Igår var en perfekt dag för geocaching! Solen sken utan att det var för varmt och som sällskap hade jag och Norma med oss Mikaela och Tindra, två lättsamma roliga tjejer som gjorde dagen fulländad! Spänning, historia, motion, äventyr, skratt, frust...

Av Lena - 10 augusti 2010 08:53

....får det bli! Känner mig väldigt vågad och tänkte jag skulle bli med ros!Kan man annat än älska dessa underbara blommor? Men själv jag har aldrig vågat mig på att köpa sådana då det sägs att de är så svåra att sköta och att det är ett evigt kämp...

Av Lena - 9 augusti 2010 17:46

Idag fick båda hundarna följa med på skattjakt. Vi hade cachen Fornborgen bakom Lemshaga som mål och det blev en lagom promis även om det var en ganska så tuff backe sista biten med tanke på Wera men hon hängde på bra. Otroligt vacker utsikt men ...

Av Lena - 9 augusti 2010 11:22

               

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards